DanBred investerer i egen vognpark

DanmarkEuropaOm DanBred

PRESSEMEDDELELSE: DanBred P/S har netop opkøbt syv lukkede SPF-SuS-godkendte lastbiler. Handlen er indgået med SPF-Danmark A/S (SPF), og syv chauffører har valgt at rykke med over og bliver ansat i DanBred.

Svinegenetik-virksomheden DanBred har netop investeret i en vognpark, som skal være med til at styrke DanBreds leverancer til eksportkunder samt optimere den interne logistikkæde i virksomheden.

Det har været et ønske at udvide virksomheden med egen vognpark, og CEO i DanBred, Thomas Muurmann Henriksen, glæder sig over, at det er lykkedes at få enderne til at mødes med SPF, som har lavet frasalget.

– DanBred har ambitioner om at opbygge en betydelig transportkapacitet i løbet af de kommende år, idet sikker transport og optimeret smittebeskyttelse i den fulde værdikæde i stigende grad er et væsentlig salgsparameter og et centralt element i kundernes valgkriterie, når der vælges avlsselskab og handles avlsdyr, forklarer Thomas Muurmann Henriksen om årsagen til investeringen.

Vognparken tæller syv lukkede SPF-SuS-godkendte vogne samt en mindre varevogn, der nu er overgået til DanBred.

Velkommen til syv nye medarbejdere
Investeringen i de otte nye vogne skal primært bruges til eksport til DanBreds kunder og leverandører i Europa.

– Som led i købsaftalen for lastbilerne tilbød vi de involverede chauffører videreansættelse i DanBred,  og vi er glade for at kunne byde dem velkommen som nye kollegaer i DanBred-teamet, fortæller Thomas Muurmann Henriksen.

Overtagelsen af vognparken sker formelt pr. 9.juli.

Det er tilladt at downloade billeder til pressebrug mod den rette kreditering af billedet: DanBred P/S.

Kunder får mest ud af DanBred

HOLD DIG OPDATERET

Tilmeld dig DanBreds nyhedsbrev med sidste nyt om effektiv drift, økonomi, genetik og sundhed. Kort sagt alt, hvad der er relevant for moderne svineproduktion – hverken mere eller mindre.

Jeg giver DanBred P/S tilladelse til at sende mig emails om effektiv svineproduktion, økonomi, genetik og sundhed mv. Vi skriver kun når vi har noget relevant på agendaen og aldrig mere end 2 gange om måneden. Du kan til enhver tid afmelde dig igen.

Kontakt DanBred

Vi kan hjælpe med overgangen til DanBred genetik, leverancer, transport etc. Book en tid, så ringer vi når det passer dig.

Book en tid eller et møde nu